دوره های عمومی زبان آلمانی

دوره های عمومی زبان آلمانی در مرکز زبانهای خارجی دانشگاه ارومیه بر اساس هر چهار مهار اصلی زبان پیش می رود و تکیه بر مهارت آلمانی دارد تا در یک دوره زمانی کوتاه قادر به صحبت بصورت بی تقص به زبان آلمانی باشید.

دوره های عمومی زبان آلمانی

دوره های عمومی زبان آلمانی در مرکز زبانهای خارجی رویای دانش بر اساس هر چهار مهارت اصلی زبان (خواندن، نوشتن، درک مطلب، صحبت کردن) پیش می رود تا در یک دوره زمانی کوتاه قادر به صحبت بصورت بی نقص به زبان آلمانی باشید.

سطوح زبان آلمانی

سطوح زبان آلمانی شامل سه سطح مقدماتی (A1, A2)، سطح میانی (B1, B2)، سطح پیشرفته (C1, C2) می باشد.

  • سطح A1 در این سطح زبان آموز می تواند کلمات روزمره و جملات ابتدایی که در رابطه با نیاز های عمومی و مشخصی می باشد را درک کرده و استفاده نماید. همچنین متقاضی قادر خواهد بود تا خود را معرفی نماید و در ارتباطات روزانه خود با دیگران سوالاتی را مطرح نماید.
  • سطح A2 زبان آموز این سطح می تواند بعد از اتمام این سطح، کلمات کاربردی مرتبط با موضوعات مشخص- مانند اطلاعات درباره خود و خانواده، خرید، کار و محیط اطراف- را به خوبی درک نماید و در موقعیت های ساده و معمول منظور خود را بیان نماید .
  • سطح B1 زبان آموز این سطح می تواند بعد از این دوره آموزشی در صورت به کارگیری زبان استاندارد و گفتگو در مورد مسائل آشنا، نکات اصلی را فهمیده و در اکثر موضوعاتی که در سفر به کشور آلمان با آن برخورد می نماید، از پس مشکلات خود برآمده و همینطور توانایی آن را خواهد داشت تا با استفاده از جملات ساده و پیوسته در رابطه با موارد آشنا و مورد علاقه خود صحبت نماید.
  • سطح B2 در این سطح زبان آموز می تواند نکات اصلی متون دشوار در مورد مطالب مشخص را درک نماید و در رشته تخصصی خود بحث های تخصصی را پیگیری نماید. به عنوان مثال، می تواند در یک کلاس درس به زبان آلمانی شرکت کند و متوجه گفت و گو ها شود. همچنین زبان آموز توانایی آن را خواهد داشت تا بدون آمادگی قبلی، روان و پیوسته صحبت نماید؛ به گونه ای که یک گفتگوی عادی با فردی که زبان مادریش آلمانی است، بدون هیچ مسئله ای برای هر دو طرف به راحتی امکان پذیر باشد.
  • سطح C1 در این سطح زبان آموز می تواند متون طولانی شامل بخش بزرگی از واژه های سطح بالا را درک نموده و مواردی را که به اختصار مورد اشاره واقع شده اند را درک نماید. همچنین داوطلب می تواند بدون هیچ گونه آمادگی، روان صحبت نماید بدون اینکه در جستجوی معنی لغتی بگردد.
  • سطح C2 در این سطح از دوره زبان آلمانی زبان آموز آنچه را می خواند یا می شنود بدون هیچگونه مشکلی متوجه می شود. همچنین می تواند اطلاعات کتبی یا شفاهی از منابع مختلف را جمع بندی کرده و در این مورد دلایل یا توضیحات مربوطه را پیوسته بیان نماید.

 

آموزش زبان آلمانی در مرکز زبانهای خارجی دانشگاه ارومیه

آموزش زبان آلمانی در مرکز زبانهای خارجی رویای دانش

مدرک زبان آلمانی

بطور خلاصه، در کشور ایران امتحانات سطح B زبان آلمانی پرطرفدار است. افرادی که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند معمولا داوطلب آزمون زبان آلمانی در این سطح هستند. هر کدام از دانشگاه های آلمان با توجه به رتبه بندی و شرایط خود از هر داوطلب، مدرک B1 یا B2 را می خواهند . البته بیشتر دانشگاه های آلمان مدرک زبان آلمانی B2 را می خواهند،. چون این آزمون بسیار پر طرفدار است تقریبا هر ماه در کشور و موسسات معتبر برگزار می شود و نمرات آن برای دانشگاه های آلمانی، معتبر است. از آنحایی که مدرک B2 زبان آلمانی برای داشتن ویزای آلمان اجباری است متقاضیان مدرک B2 بیشترین جمعیت متقاضیان زبان آلمانی را در ایران تشکیل می دهند.

مدت زمان دوره های عمومی زبان آلمانی

  • ترم ۱ و یا سطح A1.1 اولین و ابتدایی ترین سطح آموزش زبان آلمانی می باشد. این ترم در مرکز زبانهای خارجی رویای دانش ۱۷ جلسه ۹۰ دقیقه ای به طول می انجامد.

در این ترم قواعد اصلی تلفظ در زبان آلمانی، صرف فعل در زمان حال و بسیاری از نکات پایه ای گرامری به صورت جزوه، به همراه کتاب Menschen A1.1  از جدیدترین کتب انتشارات Hueber آلمان تدریس می شود. این کتاب در حال حاضر در سراسر دنیا به عنوان کتاب فراگیری زبان آلمانی برای خارجی زبان ها تدریس می ­شود،. که در ترم یک دروس ۱ تا ۶ کتاب Menschen ارائه می شود.

    • ترم ۲ ادامه تدریس کتاب ترم یک یعنی Menschen A1.1 خواهد بود. کتاب مذکور با تدریس دروس ۷ تا ۱۲ به پایان خواهد رسید. در این ترم زمان گذشته و افعال وجهی مطابق با سرفصل دوره تدریس خواهد شد.
    • ترم ۳ و ۴ ترم سه با شروع کتاب Menschen A1.2 آغاز می شود. در ترم سه دروس ۱۳ تا ۱۸ و در ترم چهار دروس ۱۹ تا ۲۴ کتاب ارائه می گردد. دروس این کتاب در ترم چهارم به پایان خواهد رسید.
  • ترم ۵، ۶، ۷، ۸ ترم پنج آغاز مقطع جدیدی در سطح A زبان آلمانی یعنی A2.1 می باشد. مقطع A2 در ترم هشت به پایان خواهد رسید.

در ترم پنجم دروس ۱ تا ۶، ترم ششم دروس ۷ تا ۱۲ و در ترم هفت که آغاز A2.2 می باشد، دروس ۱۳ تا ۱۸ و در ترم هشت یا پایان A2.2 دروس ۱۹ تا ۲۴ تدریس خواهند شد. کتاب آموزشی ترم های پنج و شش Menschen A2.1 و در ترم های هفت و هشت Menschen A2.2  می باشد.

  • ترم ۹ و ۱۰ ترم نه شروع سطح جدید یا شروع سطح B می باشد. ترم نهم یا سطح B1.1 دروس ۱ تا ۶ کتاب Menschen B1.1 تدریس می شوند. در ترم دهم در ادامه B1.1 دروس ۷ تا ۱۲ کتاب فوق تدریس خواهند شد.
  • ترم ۱۱ و ۱۲ دو ترم یازدهم و دوازدهم در سطح B1.2 می باشند و دروس ۱۳ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۴ کتاب Menschen B1.2 را در بر می گیرند.
  • ترم ۱۳ و ۱۴ در ترم ۱۳ و ۱۴ دروس ۱ تا ۸ کتاب B1+ Sicher  که از جدیدترین کتب انتشارات Hueber آلمان می باشد، تدریس خواهد شد. این دوره برای آمادگی زبان آموزان جهت شرکت در آزمون سطح B1 طرح شده و پس از پایان ترم ۱۴ زبان آموزان قادر به شرکت در تمامی آزمونهای بین المللی در این سطح می باشند.
  • ترم ۱۵ شروع سطح B2 زبان آلمانی می باشد. سطح B2 تا پایان ترم ۱۸ به طول می انجامد. از ترم ۱۵ تا پایان ترم ۱۸ دروس ۱ تا ۱۲ کتاب Sicher  ، تدریس خواهد شد. سطح B2 پس از گذراندن ۴۰۰ ساعت آموزش در این سطح قابل حصول است.
  • سطح پیشرفته شروع سطح پیشرفته در زبان آلمانی با سطح C1 آغاز می گردد. اخذ سطح C1 در مرکز زبان های خارجی رویای دانش پس از گذراندن ۴۰۰ ساعت آموزش در این سطح میسر خواهد شد. سرفصل سطح C1 نیز بر مبنای کتاب Sicher است و دروس ۱ تا ۱۲ این کتاب همراه با بسیاری از مراجع و کتابهای روز دنیا تدریس خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد دوره های عمومی زبان آلمانیاز طریق بخش تماس با ما با کارشناسان مرکز زبان های خارجی رویای دانش تماس بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده است

از من بپرسید
ارسال