رتبه دانشگاه ارومیه در سال ۲۰۱۸

❌دانشگاه ارومیه در سال ۲۰۱۸ جزو ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت

پایگاه رتبه¬بندی تایمز (Times Higher Education) یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین-المللی است که از سال ۲۰۰۴ میلادی هر سال یکبار دانشگاه¬های جهان را رتبه بندی می کند. در گزارش رتبه¬بندی ۲۰۱۹ تایمز که در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ (چهارم مهر ماه ۱۳۹۷) نتایج آن منتشر گردید، دانشگاه ارومیه توانست برای اولین بار در رتبه +۱۰۰۱ قرار گیرد.
دانشگاه ارومیه از لحاظ آموزشی رتبه ۷۰۹ ، از لحاظ پژوهشی رتبه ۹۱۸ ، از لحاظ استنادات علمی رتبه ۱۱۰۶ ، از لحاظ درآمدهای صنعتی حاصل از قراردادهای ارتباط با صنعت رتبه ۹۲۶ و از لحاظ وجهه بین المللی رتبه ۱۲۴۷ جهان را بدست آورده و درکل با کسب رتبه +۱۰۰۱ توانسته است در زمره ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد. شایان ذکر است در رتبه بندی بین¬المللی سایماگو در سال ۲۰۱۲ رتبه جهانی دانشگاه ارومیه ۲۲۱۹ اعلام شده بود

نگاهی به وضعیت دانشگاههای کشورهای اسلامی در این رتبه¬بندی نیز نکته قابل تاملی است. از نظر تعداد دانشگاهها، کشور ایران با ۲۹ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را در بین کشورهای اسلامی داشته است. بعد از ایران، ترکیه با ۲۳ دانشگاه، مصر با ۱۹ دانشگاه، مالزی ۱۱ دانشگاه، پاکستان با ۹ دانشگاه و عربستان سعودی و الجزایر هرکدام با ۶ دانشگاه، اندونزی با ۵ دانشگاه، مراکش، اردن و امارات متحده عربی هرکدام ۴ دانشگاه، قزاقستان ۲ دانشگاه و سایر کشورهای عراق، عمان، نپال ، تانزانیا، جامائیکا، قطر و کویت با یک دانشگاه در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ قرار گرفته¬اند. در مجموع حدود ۱۴۱ دانشگاه از کشورهای اسلامی در این رتبه¬بندی حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از من بپرسید
ارسال